Saltar navegació. Anar directament al contingut principal (Tecla d'accés S)

Secció d'utilitats

Accés a clients

Faci's client

Fi de la secció d'utilitats

ca

Està vostè a:

  1. Inici
  2. PSD2

Banca March - Crecemos con valores, crecemos juntosPSD2

Comença el contingut principal

La nova Directiva europea de serveis de pagaments (PSD2) ja ha estat incorporada a Espanya amb l’entrada en vigor del Reial Decret Llei 19/2018

Què és PSD2

PSD2 és la nova Directiva europea de serveis de pagaments per la qual es modifiquen les clàusules dels següents contractes

  • Servei de Banca a Distància
  • Targetes de dèbit i crèdit
  • Comptes corrents i d’estalvi

El seu objectiu principal és incrementar la protecció dels usuaris de serveis de pagament en garantir la seguretat de les transaccions efectuades amb els nous medis digitals, targetes, internet i mòbils i en donar accés a una oferta creixent de serveis de pagament innovadors a nivell europeu.

Quins canvis i beneficis us aporta PSD2 com a usuaris de mitjans de pagament

MAJOR SEGURETAT I INFORMACIÓ
  • Es limita a 50 euros la vostra responsabilitat per les pèrdues derivades d’operacions de pagament no autoritzades com a conseqüència de la sostracció o el robatori indegut de les targetes o un altre mitjà de pagament, sempre que s’hagi complert amb les obligacions de custòdia dels mitjans de pagament i contrasenyes. Amb la normativa anterior el límit era de 150 euros.
  • Agilitza els terminis de resolució de reclamacions, passant de 2 mesos a 15 dies hàbils.
  • Reforça els requisits de seguretat en l’autenticació, amb la fi d’evitar la suplantació d’identitat o el robament de claus.
NOUS SERVEIS D’INFORMACIÓ DE COMPTES I INICIACIÓ DE PAGAMENTS.

Aquests serveis poden ser prestats pel banc o per altres proveïdors de serveis de pagament registrats i que comptin amb l’autorització i supervisió del Banc d’Espanya.

  • Serveis d’informació sobre comptes: proporcionen a l’usuari del servei de pagament informació agregada sobre un o diversos comptes de pagament mantinguts amb els vostres proveïdors de serveis de pagament, i així poden facilitar dades globals i immediates de la vostra situació financera. Requereix el consentiment previ del client, que elegeix els comptes que desitja agregar i que el podrà revocar en qualsevol moment.
  • Serveis d’iniciació de pagament: permeten als intermediaris garantir el pagament del consumidor al comerciant com a alternativa als pagaments amb targeta. És imprescindible el consentiment previ del client.

Des de Banca March, i sempre per raons justificades i per evitar accessos no autoritzats o fraus, es podrà denegar a aquests proveïdors l’accés al vostre compte de pagament. Per motius de seguretat, us contactaríem si es donés aquesta situació i necessitéssim la seva confirmació.

EXECUCIÓ D’ORDRES DE PAGAMENT

Les operacions de pagament realitzades en euros s’executaran, com a màxim, el següent dia hàbil a la recepció de l’ordre de pagament.

Totes aquelles modificacions que us suposin un benefici resultaran d’aplicació immediata. Si no estiguéssiu d’acord amb les noves modificacions dels contractes, podríeu resoldre’ls sense cap cost. En cas contrari s’entendrà que les accepteu. Podeu sol·licitar a la vostra oficina les últimes condicions aplicables als vostres serveis de pagament.

SCA, què és i com us afecta

Des del passat 14 de setembre de 2019, la directiva europea sobre serveis de pagament (PSD2) exigeix requisits de seguretat més rigorosos en les operacions de pagament electrònic amb l’objecte d’evitar la suplantació d’identitat o la sostracció de claus. És el que es coneix com SCA o autenticació reforçada.

Per a les transaccions de pagament en què Banca March necessiti verificar la vostra identitat, pròximament s’inclouran dos o més factors d’autenticació de les següents característiques:

  • Coneixement: allò que sabeu com el vostre número PIN o la contrasenya.
  • Possessió: allò que teniu com la targeta, el telèfon mòbil, el certificat digital, etc.
  • Inherència: allò que és (empremta dactilar o reconeixement facial).
  • COM US AFECTARÀ?

    A l’hora de realitzar un pagament electrònic, actualment se us sol·liciten detalls de la targeta como el número, la data de caducitat o el CVV (valor de verificació de targeta). No obstant això, aquesta informació no compleix tots els requisits de autenticació reforçada. Per això, pròximament se us demanarà un codi addicional de verificació (una clau enviada per SMS al vostre mòbil, una paraula clau,…).  

    Amb la fi de millorar l’experiència de compra, la directiva europea estableix, en aquelles ocasions en què l’operació sigui d’escassa quantia o recurrent, que es sol·liciti un únic factor d’autenticació.

    De manera progressiva us informarem de les novetats i dels nous requisits de seguretat que es vagin desenvolupant.

    QUÈ HEU DE FER?

    És important que tingueu el vostre número de telèfon mòbil registrat a Banca March, ja que serà necessari per a validar aquelles operacions que requereixin una autenticació reforçada.

    Si ja l’heu registrat, podeu actualitzar-lo en qualsevol moment a través de la secció Perfil i Configuració de la vostra Banca a Distància, apartat Mòbil.

    Si encara no està registrat, contacteu amb el vostre gestor o la vostra oficina habitual tan aviat com us sigui possible.

    Per a qualsevol consulta podeu contactar-nos en el telèfon 901 111 000 o a través del vostre gestor o la vostra oficina habitual. 
     

    Informació Tècnica

    ENTORN DE PROVES PSD2

    En els següents enllaços trobareu tota la informació necessària per a connectar-vos a la nostra API en l’entorn de proves Sandbox. Aquest servei està dirigit a empreses i professionals interessats a actuar com TPP (Third Party Payment Service Providers) i establir una relació de confiança amb Banca March i els seus clients.

    Encara que la plataforma estigui monitoritzada 24x7, les TPPs tenen diversos canals per a reportar incidències o consultes:

  • Enllaç a Sandbox
  • Enllaços de proves: API - OAuth
    • Per a qüestions relacionades amb el Sandbox i la instal·lació de proves: mailto:psd2.sandbox.soporte@redsys.es
    • Per a qüestions relacionades amb la instal·lació de producció: psd2.hub.soporte@redsys.es
    • Per a resoldre els dubtes o incidències que es produeixin durant el procés de configuració tècnica, també podeu contactar amb el següent telèfon, operatiu les 24 hores: 91 728 23 21.

Fi del contingut principal