Saltar navegació. Anar directament al contingut principal (Tecla d'accés S)

Secció d'utilitats

Accés a clients

Faci's client

Fi de la secció d'utilitats

ca

Està vostè a:

  1. Inici
  2. Nosaltres
  3. Notícies

Banca March - Crecemos con valores, crecemos juntosNotícies

Comença el contingut principal

A Banca March volem mantenir-lo sempre informat. Per això li oferim en aquesta secció la possibilitat de conèixer tot allò que li interessa.

07/11/2019

La XII Jornada de la Càtedra Banca March de l’Empresa Familiar fa una anàlisi dels reptes que afronta l’empresa familiar agroalimentària espanyola amb Grupo Jorge com a protagonista

  • Sergio Samper, conseller delegat de Grupo Jorge, ha analitzat l’evolució i la diversificació empresarial i familiar de l’empresa que dirigeix.
  • Rafel Crespí, director de la Càtedra Banca March de l’Empresa Familiar, ha presentat els resultats d’una anàlisi comparada entre una mostra d’empreses agroalimentàries espanyoles en el context europeu.
  • Javier Parreño, director de la Unitat de Fusions i Adquisicions de Banca March, ha abordat els reptes als quals s’enfronta el sector agroalimentari espanyol per tal de guanyar competitivitat.

Avui s’ha celebrat la XII Jornada de la Càtedra Banca March de l’Empresa Familiar a la Cambra de Comerç de Mallorca. La presentació de l’acte ha anat a càrrec de Rafel Crespí, director de la Càtedra Banca March de la Empresa Familiar; Esther Vidal, presidenta de l’Associació Balear de l’Empresa Familiar (ABEF); Maria Llompart, vicerectora d’Economia i Infraestructures de la Universitat de les Illes Balears (UIB), i José Luis Acea, conseller delegat de Banca March. En aquesta ocasió, s’ha pogut gaudir de la presència de Sergio Samper, conseller delegat de Grupo Jorge, com a ponent destacat. Representa a una empresa familiar amb prop de 80 anys d’història i que actualment és tot un referent nacional i internacional del sector porcí i de les energies renovables.

José Luis Acea, conseller delegat de Banca March, ha recordat que el creixement conjunt de clients, treballadors, accionistes i la societat en general és la filosofia empresarial que, des de la seva fundació el 1926, ha inspirat l'entitat mallorquina, l’única al sector financer espanyol que, des dels orígens, és totalment de propietat familiar. “És tot un orgull per a nosaltres que hi hagi una càtedra d’empresa familiar amb el nostre nom a la universitat de la nostra terra d’origen; que doni exemple de com entenem, des de Banca March, la responsabilitat i el compromís amb Mallorca, amb les Balears i amb la societat. És difícil fer un pronòstic de futur, però estic convençut d’una cosa: l’empresa familiar continuarà com fins ara; un motor inqüestionable del creixement econòmic i de la sostenibilitat del treball, a més d’un exemple d’adaptació a nous entorns de mercat que són tot un repte. En definitiva, un referent d'estabilitat, qualitat i compromís social”, ha assegurat el primer executiu de Banca March.

Rafel Crespí, director de la Càtedra Banca March de l’Empresa Familiar, ha presentat els resultats d’una anàlisi comparada entre una mostra representativa d’empreses agroalimentàries espanyoles i empreses d’Alemanya, del Regne Unit, de França i d’Itàlia. Els resultats de l'estudi posen de manifest que les empreses espanyoles del sector són més petites si les mesurem segons el nombre de treballadors, i la diferència s’accentua quan parlem de les empreses no familiars. La despesa mitjana per treballador és inferior en les empreses espanyoles del sector en comparació amb la dels quatre països europeus. Aquesta despesa mitjana per treballador també és menor si mirem les empreses familiars en relació amb les no familiars, i això passa tant a Espanya com a Europa. “Dins del període analitzat (2009-2017), l’increment acumulat del valor afegit que han generat les empreses familiars del sector ha estat de prop del 3 %; en canvi, en el cas de les no familiars ha estat del 2 %. L’explicació d’aquesta diferència la trobem, principalment, perquè l'augment de treballadors a les empreses familiars és significativament més gran durant aquest període”, ha manifestat Crespí.

Javier Parreño, director de la Unitat de Fusions i Adquisicions de Banca March, ha abordat els reptes principals als quals s’enfronta el sector agroalimentari espanyol per tal de ser més competitiu: “El sector agroalimentari no és el més actiu en creixement inorgànic. A Banca March creiem que l’alternativa per dinamitzar aquesta indústria ha de passar per la institucionalització de l'empresa familiar. I què vol dir, això? Fer créixer els recursos mitjançant inversors institucionals. Per a la petita i mitjana empresa és la manera ideal d’obtenir els recursos necessaris de capital per desenvolupar els seus projectes empresarials”, ha explicat Parreño.

El punt i final de l'acte l’ha posat Sergio Samper, conseller delegat de Grupo Jorge, un dels grups càrnics més importants d’Espanya i que exporta a més de 80 països de tot el món, entre ells la Xina, el Japó o el Canadà. Samper ha descrit la trajectòria del seu grup empresarial des de la dècada dels quaranta del segle passat, just quan va començar-ne l'activitat, i fins a avui dia. A més, ha remarcat la importància capital que ha tingut la diversificació empresarial i familiar a l’hora de créixer i expandir-se. “Actualment, gràcies a la nostra visió de futur, Grupo Jorge disposa de tres divisions ben diferenciades i rendibles: Jorge Pork Meat, que integra quatre complexos càrnics repartits entre l’Aragó, Catalunya i Extremadura; Jorge Energy, que comprèn tant l’energia eòlica com la fotovoltaica, i Jorge Green, que aporta les finques per integrar granges, parcs eòlics, parcs fotovoltaics, plantació de fustes nobles i el cultiu de cereals ecològics”.

Cercador de notícies

Fi del contingut principal