Actualitat

Comença el contingut principal

Meliá Hotels International i Banca March invertiran prop de 20 milions a reposicionar l'hotel Meliá Fuerteventura com un referent de qualitat i sostenibilitat ambiental i social

26 de juliol 2024 Categoria: Acords

  • La transformació impactarà positivament en l'ocupació i l'economia local, i amplificarà la redistribució de la riquesa generada pel turisme.
  • La joint venture propietària, creada el 2023 entre Banca March i Meliá, inclou compromisos de reposicionament dels actius afectats, com a mostra de la seva vocació de millora de les destinacions.

L'icònic hotel Meliá Fuerteventura, situat a primera línia de la platja de Sotavento del Parc Natural de Jandía i complementat per la famosa escola de surf René Egli by Meliá, se sumarà aquest any al catàleg d'hotels gestionats per Meliá que el Grup ha reposicionat per adequar-los als exigents criteris de qualitat i sostenibilitat requerits actualment pels clients i les comunitats de les destinacions turístiques.

El reposicionament del Meliá Fuerteventura és un dels projectes inclosos en l'aliança signada el 2023 per Meliá Hotels Internacional i Banca March amb l'objectiu de desenvolupar projectes conjunts en el sector hoteler, en la qual participen clients de l'entitat a través d'una modalitat de coinversió.

L'actualització de l'hotel, amb una inversió estimada superior a 16 milions d'euros només en obres i instal·lacions (a les quals caldrà afegir el mobiliari i altres equipaments), haurà finalitzat cap a mitjan 2025 i tindrà com a objectius principals elevar la categoria de l'establiment, renovar-ne completament les instal·lacions per maximitzar la seva eficiència energètica i la reducció de les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle i redoblar el seu compromís amb la comunitat local, creant més i millor ocupació, incrementant les compres a proveïdors locals i promocionant el coneixement de la destinació, a més de contribuir a preservar l'ecosistema i biodiversitat de l'illa.

D'aquesta manera, i en la línia de les actuacions desenvolupades per Meliá a destinacions com Lanzarote, Gran Canària o Tenerife, entre d'altres, el reposicionament del Meliá Fuerteventura com un producte prèmium o de luxe permetrà substituir "quantitat per qualitat", adreçant-se a segments de client de més valor afegit i més rendibilitat social i econòmica també per a la destinació. D'altra banda, conscients de la sensibilitat mediambiental en una illa declarada Reserva de la Biosfera pels seus valors naturals únics, les actuacions prioritzaran la prevenció i la mitigació dels efectes del canvi climàtic, tot aplicant els manuals de construcció sostenible i instal·lant plaques fotovoltaiques i equips d'il·luminació, climatització i refrigeració d'última generació.

En tercer lloc, la propietat reafirma el seu compromís amb la comunitat local, apostant per una generació i redistribució més grans de la riquesa gràcies a l'increment de compres a proveïdors locals de béns i serveis, que ja l'any 2023 eren gairebé 600 i registraven un volum de facturació de 45 milions, xifres que després de la reforma, sens dubte, s'incrementaran. A més, igual que en altres reformes i renovacions realitzades a l'arxipèlag, com les dels Paradisus Gran Canaria i Paradisus Lanzarote, la construcció s'executarà amb la participació d'empreses locals i tindrà així un impacte directe en l'economia i l'ocupació local, amb 150 llocs de treball directes estimats només per al procés de remodelació. La propietat estima que, després de la reforma, l'hotel reposicionat oferirà prop de 100 nous llocs de treball per la millora del producte i l'estàndard de servei associat a la marca, així com per les noves instal·lacions, i preveu també triplicar les habitacions destinades a allotjar els treballadors.

Per a Gabriel Escarrer, president i conseller delegat de Meliá Hotels International, "el compromís de la nostra companyia i del nostre socis de Banca March amb el turisme sostenible i de qualitat es plasma de manera exemplar en el projecte de transformació i reposicionament del Meliá Fuerteventura, un hotel-destinació per excel·lència que aposta tant per la sostenibilitat mediambiental com econòmica i social per tal de generar un impacte positiu en l'entorn, en els nostres empleats i en la comunitat local".

Per a José Luis Acea, conseller delegat de Banca March, "com a entitat vinculada des de fa dècades amb el sector turístic i hoteler, aquest projecte s'alinea amb els nostres compromisos amb un model econòmic sostenible i amb una proposta d'especialització amb l'empresa familiar, objectius de què fem partícips els nostres clients a través de l'aposta per la coinversió al costat d'un soci de referència com Meliá".  

Final del contingut principal

.