Actualitat

Comença el contingut principal

Banca March tanca el primer trimestre del 2022 amb 1.890 milions de patrimoni en Gestió Discrecional de Carteres, un 30 % més que el març de l'any passat

20 d’abril 2022 Categoria: Resultats

Aquestes dades posen de manifest la confiança dels estalviadors en Banca March a l'hora de mirar de rendibilitzar les seves inversions en un context molt complex per als mercats financers.

  • La xifra de clients que han contractat aquest servei ha crescut un 33 % el darrer any i ja supera els 6.230 contractes. Els tres primers mesos del 2022 han experimentat creixements nets, fins i tot el març, malgrat la volatilitat als mercats provocada per la guerra a Ucraïna.
  • Els fons delegats al tancament del trimestre han arribat als 900 milions d'euros, un 87 % més que el primer trimestre del 2021, i la suma amb GDC s'ha elevat un 44 %, fins als 2.780 milions d'euros.
  • El primer trimestre del 2022 s'han llançat dos productes de caràcter innovador i sostenible: March Green Transition Bond i Unit Linked Revitalización Europea. Tots dos, compromesos amb la cura del medi ambient i l'aposta pels sectors que promouen la transició ecològica i la transformació digital.
  • Els actius sota gestió de Next Generation, l'estratègia de GDC basada en megatendències globals, han crescut un 18 %, fins a arribar als 590 milions d'euros al març.

El patrimoni que gestiona Banca March en Gestió Discrecional de Carteres (GDC) ha arribat als 1.890 milions d'euros el primer trimestre del 2022, un increment del 30 % respecte del març de l'any passat. De la mateixa manera, la xifra de clients que han contractat aquest servei ha crescut un 33 % i ja supera els 6.230 contractes. Els tres primers mesos del 2022 han experimentat creixements nets, fins i tot el març, malgrat la volatilitat als mercats provocada per la guerra a Ucraïna.

Els fons delegats al tancament del trimestre han arribat als 900 milions d'euros, un 87 % més que el primer trimestre del 2022, i la suma amb GDC s'ha elevat un 44 % fins als 2.780 milions d'euros, experimentant taxes positives en el trimestre malgrat les tensions en els mercats de renda fixa i variable.

Aquestes dades posen de manifest la confiança dels estalviadors en Banca March a l'hora de mirar de rendibilitzar les seves inversions en un context molt complex per als mercats financers.

Nous productes innovadors i sostenibles 

El primer trimestre del 2022 s'ha caracteritzat pel llançament de dos productes de caràcter innovador i sostenible. El primer és March Green Transition Bond, un fons de renda fixa, multisectorial i diversificat que neix d'una estratègia entre Banca March i Allianz Global Investors i que té com a objectiu primordial el finançament de projectes compromesos amb la descarbonització i el medi ambient. En només dos mesos de vida el fons ja té més de 20 milions d'euros en actius sota gestió.

El segon és Unit Linked Revitalización Europea, un producte exclusiu de March Vida i que és l'únic del mercat que ofereix als estalviadors l'oportunitat d'invertir en els sectors i les empreses que es beneficiaran més del desplegament dels fons europeus Next Generation: transformació digital, transició ecològica i reactivació econòmica. Es tracta d'un vehicle que també és pioner a l'hora de permetre als estalviadors combinar actius líquids i il·líquids en una única assegurança de vida-estalvi i amb una aportació mínima de 25.000 euros.

Continua l'èxit de Next Generation, l'aposta per les megatendències

Els serveis de Gestió Discrecional de Carteres, que a Banca March es caracteritzen pel seu valor afegit únic al mercat, van néixer el 2018 per posar a disposició dels clients una selecció de productes d'arquitectura oberta que es gestionen de manera activa per a l'obtenció de retorns en qualsevol context de mercat. Les xifres de creixement registrades posen de manifest l'èxit d'acollida entre els inversors, gràcies als excel·lents resultats obtinguts.

Destaca el dinamisme de l'estratègia Next Generation, basada en megatendències globals identificades per l'equip de l'entitat com a part del canvi econòmic i social (revolució 4.0, sostenibilitat i medi ambient, i demografia i estil de vida), que ha elevat els actius gestionats un 18 % fins al març, amb un patrimoni de 590 milions d'euros. Aquest servei està dirigit a clients de perfil decidit, ja que inverteix el 100 % en fons de renda variable, amb una cartera basada en la diversificació i fonamentada en els principis de prudència, llarg termini i creixement conjunt amb clients, empleats i accionistes que integren la filosofia de l'entitat.

A més, els clients poden accedir a aquesta proposta de valor a través del fons de fons March Next Generation FI, una estratègia sobre megatendències amb una inversió mínima d'una participació.

Creixement de les inversions alternatives, sostenibles i d'impacte

De la mateixa manera, la inversió en actius alternatius, que el banc va incorporar el 2019 a través d'aliances amb K2 Advisors-Franklin Templeton (GDC) i Banque Syz (fons de fons), ha mantingut una evolució molt positiva. Aquestes propostes han estat ampliades amb el fons de fons March Alternative Strategies —llançat des de March Asset Management en coordinació amb Banca March sota l'acord d'assessorament en estratègies alternatives amb K2 Advisors-Franklin Templeton—, que permet als inversors conservadors accedir a una cartera diversificada de vehicles especialitzats en estratègies Long Short Equity, Global Macro, Credit/Relative Value i Event Driven.

Recentment, l'oferta d'inversions alternatives s'ha vist reforçada pel llançament de Dynamic Alternative Strategies, un fons d'estratègies alternatives dissenyat en col·laboració amb Dynamic Beta Investments (DBI) que replica el comportament d'una cistella de hedge funds, mitjançant la combinació dels 50 fons més grans en les estratègies Event Driven, Equity Hedge i Relative Value i 20 CTA (fons Global Macro sistemàtics).

A finals de març, el conjunt de les inversions alternatives gestionades per Banca March acumulava actius per import de 451 milions d'euros, un 140 % més respecte del mes de març anterior.

Addicionalment, les modalitats d'inversió sostenible i responsable (ISR) i impacte, amb gestores internacionals com Amundi-CPR, també han tingut una acollida excel·lent després que es posessin en marxa a finals del 2020, amb un patrimoni gestionat que ha crescut un 70 %, fins als 200 milions d'euros. La xifra inclou la darrera incorporació a aquest grup: el fons de renda fixa Robeco Global Climate Bonds, que inverteix amb l'objectiu de reduir la petjada de carboni en els emissors que formen part de la seva cartera.

Des de l'Àrea de Productes de Banca March s'afirma: "En aquest escenari marcat per les tensions inflacionistes derivades de la guerra a Ucraïna i amb la previsió de properes pujades de tipus d'interès, es fa necessari oferir productes que moderin el risc i garanteixin la rendibilitat. Per això ens decantem per les megatendències, que busquen creixement en la transformació, o per la gestió alternativa, que ofereix solucions líquides de risc moderat. A més, en un món conscienciat amb els aspectes socials i mediambientals, l'anàlisi de qüestions extrafinanceres esdevé imprescindible, cosa que porta a explorar les grans oportunitats existents en l'àmbit de la sostenibilitat. La nostra estratègia d'aliances amb especialistes internacionals en inversions alternatives, sostenibles i d'impacte està donant els fruits esperats i cada cop són més els estalviadors que decideixen confiar en Banca March per a la gestió de les seves inversions."  

Final del contingut principal

.