Saltar navegació. Anar directament al contingut principal

Actualitat

Comença el contingut principal

Banca March signa amb l'AAEF un conveni per impulsar el teixit empresarial d'Andalusia

21 d’abril 2022 Categoria: Acords

El conveni té un objectiu doble: incrementar la notorietat de l'entitat en el segment d'empresa familiar a Andalusia, Ceuta i Melilla, i coordinar la interlocució entre l'Associació Andalusa de l'Empresa Familiar i Banca March per impulsar el teixit empresarial de la regió.

  • A través d'aquest acord, l'entitat donarà a conèixer als associats els seus serveis i productes financers, així com informació d'accés al finançament, i organitzarà accions formatives que ajudin a potenciar el creixement de les empreses familiars andaluses.
  • El conveni té un objectiu doble: incrementar la notorietat de l'entitat en el segment d'empresa familiar a Andalusia, Ceuta i Melilla, i coordinar la interlocució entre l'Associació Andalusa de l'Empresa Familiar i Banca March.
  • El volum de negoci de Banca March a Andalusia va créixer el 2021 un 14 %; els actius sota gestió, un 30 %, i el nombre de clients de Banca Privada, un 21 %. El febrer de l'exercici actual, el volum de negoci a la regió va arribar als 1.350 milions d'euros.

Banca March, únic banc de capital 100 % familiar en el sistema financer espanyol, ha signat amb l'Associació Andalusa de l'Empresa Familiar (AAEF) un conveni per donar suport al teixit productiu de la regió. A través d'aquest acord, l'entitat donarà a conèixer als associats els seus serveis i productes financers de valor, oferirà informació útil d'accés al finançament i organitzarà accions formatives que ajudin a potenciar el creixement de les empreses familiars andaluses.

El conveni, amb una vigència d'un any prorrogable, té un objectiu doble: incrementar la notorietat de l'entitat en el segment d'empresa familiar a Andalusia, Ceuta i Melilla, i coordinar la interlocució entre l'Associació Andalusa de l'Empresa Familiar i Banca March per impulsar el teixit empresarial de la regió.

En aquests moments, Banca March té vuit centres a Andalusia, quatre a Màlaga, tres a Cadis i un més a Sevilla. Així mateix, el volum de negoci de Banca March a Andalusia va créixer el 2021 un 14 %; els actius sota gestió, un 30 % i el nombre de clients de Banca Privada, un 21 %. El febrer de l'exercici actual, el volum de negoci de Banca March a la regió va arribar als 1.350 milions d'euros.

Carlos Carrasco, director de zona a Andalusia de Banca March, assegura: "Andalusia és sens dubte un dels motors econòmics del país i una peça clau en el nostre pla de desenvolupament. Des de Banca March volem continuar donant suport a aquest enorme potencial econòmic de la regió oferint a particulars i empreses, amb especial focus en les empreses familiars i les famílies empresàries, el nostre lideratge en solvència, assessorament responsable, qualitat del servei i tecnologia d'assessorament, amb els professionals més ben formats del sector financer a Espanya. Com a banc 100 % familiar, entenem i compartim els interessos i les preocupacions de les empreses familiars, autèntic motor econòmic del país."

Per la seva banda, José Luis Martínez Lázaro, reelegit fa poc president de l'AAEF en l'Assemblea General celebrada el passat dia 9, va aprofitar la signatura del Conveni per agrair a Banca March el seu suport a les empreses associades a l'AAEF: "Per a nosaltres és molt positiu poder comptar amb el suport de Banca March, empresa familiar gairebé centenària, a través del catàleg de productes financers de valor i de l'accés al finançament en condicions avantatjoses, així com amb la realització d'accions formatives que contribueixin a solucionar els problemes amb què s'enfronten les famílies empresàries en el desenvolupament i la continuïtat de la seva activitat."

El president de l'AAEF afegeix: "La importància de les empreses familiars és innegable. El 89 % de les empreses espanyoles són familiars. Generem el 67 % de l'ocupació amb gairebé set milions de llocs de treball i representem el 57 % del PIB del sector privat. Per tant, la nostra visió és fonamental per entendre els canvis que ha experimentat el context corporatiu i les possibles solucions que impulsaran la recuperació i el creixement els anys vinents. D'altra banda, en un estudi recent d'EY en col·laboració amb IE University, s'ha posat de manifest que les empreses familiars inverteixen un 66 % més en innovació que les no familiars, cosa que al llarg del temps es tradueix en un estoc de Recerca i Desenvolupament (R&D) acumulat superior en un 56 % al de les no familiars. A més, l'eficiència en la gestió de la innovació és un 23 % o un 16 % superior a la de les no familiars, segons si ho mesurem per patents o per innovacions de producte, i la taxa de retorn de la innovació en les empreses familiars és un 38 % superior a la de les no familiars."

Final del contingut principal

.