Banca March reforça el seu lideratge com l'entitat més ben valorada pels clients en solidesa i solvència
24 de gener 2024 Categoria: Banca March
- Segons el Benchmarking de satisfacció dels clients en el sector financer de Stiga CX sobre satisfacció de clients entre els principals bancs espanyols, Banca March repeteix la primera posició del sector pel que fa a la valoració de solidesa i solvència, elevant la seva nota fins a 9,04 sobre 10.
- En aquesta edició, l'entitat assoleix també la primera posició en confiança i personalització, amb una puntuació de 8,62 i 8,04, respectivament, i es manté al capdavant en valoració d'oficines amb 8,88 punts, més d'1 punt superior a la mitjana del sector a Espanya, que és de 7,85.
- Banca March assoleix la segona posició en valoració dels seus gestors. Destaca també l'alta valoració dels clients en tots els aspectes relacionats amb la digitalització, com Internet i banca mòbil, així com en caixers, banca telefònica, resolució d'incidències i vinculació.
- Els resultats excel·lents obtinguts el 2023 per Banca March continuen posant en relleu la satisfacció dels clients amb la qualitat del servei dels seus professionals, així com amb l'àmplia oferta tecnològica omnicanal que Banca March posa a la seva disposició. Això es reflecteix en un índex de satisfacció global (ISG) de 8,35 punts i l'indicador de recomanació Net Promoter Score (NPS) del 38,4 %, ambdós nivells d'excel·lència.
Banca March reforça el seu lideratge com l'entitat més ben valorada pels clients en solidesa i solvència, elevant la seva nota fins a assolir un 9,04 sobre 10, segons el Benchmarking de satisfacció de clients en el sector financer elaborat per Stiga CX per a l'exercici 2023.
En aquesta edició, l'entitat assoleix també la primera posició en confiança i personalització, amb una puntuació de 8,62 i 8,04, respectivament, i es manté al capdavant en valoració d'oficines amb 8,88 punts, més d'1,03 punts superior a la mitjana del sector a Espanya, que és de 7,85. Banca March assoleix la segona posició en valoració dels seus gestors amb una puntuació de 8,95. Destaca també l'alta valoració dels clients en tots els aspectes relacionats amb la digitalització, com Internet i banca mòbil, així com en caixers, banca telefònica, resolució d'incidències i vinculació.
Aquests resultats de l'informe de Stiga XC mantenen Banca March en segona posició de la banca espanyola en l'Índex de Satisfacció Global dels clients (ISG de 8,35, davant d'una mitjana del sector de 7,24).
Un model de negoci únic
Aquests resultats reflecteixen la solidesa del model de negoci de prudència i llarg termini de Banca March, valorat de manera molt positiva pels seus clients, i posen en relleu la satisfacció dels clients amb el servei i l'atenció que reben per part dels professionals de l'entitat. L'objectiu de Banca March és mantenir-se com el banc més solvent del sistema financer espanyol i convertir-se en l'entitat líder en tecnologia d'assessorament, sempre de la mà dels gestors més ben preparats del sector. L'entitat manté la taxa de morositat més baixa del sector a Espanya (1,27 % al tancament de juny, enfront d'una mitjana del 3,5 % del sector) i ràtios de solvència (CET 1 del 19,61 %), liquiditat —LCR (256,19 %) i DTL (137,93 %)— i cobertura de riscos dubtosos (74,92 %) entre els més elevats del sector. La fermesa de la proposta de valor de Banca March ha estat reconeguda per l'agència de qualificació creditícia Moody’s, que ha elevat la qualificació a llarg termini de Banca March a A2 amb perspectiva "estable", de manera que continua essent una de les entitats amb millor qualificació del sistema financer espanyol, per davant del Regne d'Espanya (actualment, Baa1).
Banca March ha creat la millor escola de gestors de banca privada i assessorament a empreses de la banca espanyola, la qual cosa es reflecteix en les diferents enquestes en què participa, que situen Banca March en posicions de lideratge en la qualitat percebuda pels clients. Això ha estat possible gràcies a la inversió en formació —Banca March fa una inversió per professional quatre vegades superior a la mitjana del sector— i a la filosofia de l'entitat, que situa les persones al centre de la seva estratègia i que fomenta el desenvolupament personal i professional de tots els seus treballadors.
Aquesta estratègia ha permès a Banca March assolir la certificació Top Employer per sisè any consecutiu. El 2023, Banca March va obtenir la certificació Great Place to Work per quart any consecutiu i va ser reconeguda com la cinquena millor empresa per treballar a Espanya i l'únic banc espanyol entre les millors empreses per treballar a Europa, segons els prestigiosos rànquings Best Workplaces 2022 Espanya i Europa de la consultora independent Great Place To Work. Aquests reconeixements posen en relleu la importància que es dona a la gestió de les persones dins de Banca March.