Saltar navegació. Anar directament al contingut principal

Actualitat

Comença el contingut principal

Banca March obté el certificat AENOR pels seus protocols enfront de la COVID-19 a totes les seves oficines i en els serveis centrals

31 de maig 2021 Categoria: Banca March

Banca March ha certificat els protocols davant de la COVID-19 de totes les seves oficines i els seus serveis centrals amb AENOR, garantint així que s'estan aplicant mesures eficaces de forma contínua.

  • D'aquesta manera, Banca March es converteix en la primera entitat financera a Balears que rep aquest certificat.
  • Aquest segell certifica que totes les mesures adoptades per l'entitat des de l'inici de la crisi, tant a les oficines com en els serveis centrals, han resultat eficaces per preservar la salut dels professionals, com també per mantenir la continuïtat del negoci.
  • Des del primer moment es va establir un protocol d'actuació intern, es va impulsar el treball a distància, es van reforçar els canals de comunicació i es van crear noves mesures de conciliació per donar resposta a les necessitats sobrevingudes.

Banca March ha certificat els protocols enfront de la COVID-19 de totes les seves oficines i dels serveis centrals amb AENOR, garantint així que s'estan aplicant mesures eficaces de manera contínua. D'aquesta manera, Banca March es converteix en la primera entitat financera a Balears que rep aquest certificat. Paral·lelament, la certificació confirma que aquestes iniciatives compleixen les directrius marcades pel Ministeri de Sanitat en matèria de prevenció i higiene en relació amb la COVID-19. Aquest segell té una validesa anual, tot i que s'ha de sotmetre a revisions de seguiment cada tres mesos.

Entre les claus de l'èxit de les mesures adoptades per Banca March destaca la reacció primerenca enfront de la pandèmia. Abans del confinament, l'entitat ja tenia establert un comitè de crisi en el qual es van integrar el president, la vicepresidenta i el conseller delegat, els objectius del qual eren assegurar la salut de tots els seus clients i professionals, així com la dels seus familiars, i garantir la continuïtat del negoci. Amb aquesta finalitat, es va desplegar el teletreball en totes les àrees, tant en els serveis centrals com a la xarxa comercial, de manera que el 100 % de la plantilla pogués treballar en remot. Des del primer moment es van establir protocols d'actuació i, a més d'impulsar el treball a distància, es van reforçar els canals de comunicació i es van crear noves mesures de conciliació per donar resposta a les necessitats del moment.

"L'obtenció d'aquest certificat d'AENOR ens omple de satisfacció i posa en relleu l'encertat del model de gestió de persones de Banca March. El nostre lema és el creixement conjunt de tots els grups d'interès: clients, empleats, accionistes i la societat en general. Sempre busquem l'opció que beneficia a tots. Si una cosa ens ha deixat clara la situació viscuda en els darrers mesos ha estat la importància de disposar d'un espai laboral en què la salut de les persones és prioritària. Intentem en tot moment que la nostra activitat integri criteris ètics, socials i ambientals. Busquem impulsar un negoci rendible i sostenible, respectuós amb les persones i l'entorn. Gràcies a totes les mesures adoptades en un temps rècord, hem pogut fer front al repte més gran viscut per tots en els darrers anys i hem assegurat les que van ser les nostres prioritats des del primer moment: preservar la salut dels nostres clients i professionals, i garantir la continuïtat de l'activitat comercial", ha comentat Sonia Colino, directora de Desenvolupament, Comunicació i Marca de Banca March.

Per la seva banda, la directora d'AENOR a les illes Balears, Soledad Seisdedos, ha afirmat que "aquesta certificació impulsa la confiança entre tots els col·lectius involucrats, un aspecte clau per a la recuperació econòmica dels efectes de la crisi del coronavirus. El pas que fa Banca March és coherent amb la qualitat del servei i la voluntat de millora contínua de la companyia".

Als diferents protocols implementats —mesures de seguretat, protocol de reincorporació al lloc de treball, protocols comercials—, s'hi va sumar l'adquisició d'un nombre suficient de mascaretes, guants, gels desinfectants i mampares que garantissin el desenvolupament de l'activitat minimitzant el risc de contagi.

Algunes de les primeres decisions per facilitar serveis als clients de Banca March es van centrar en l'operativa de mitjans de pagament i caixers automàtics. Durant el darrer exercici, tots els titulars de targetes de l'entitat van poder disposar de diners en efectiu en qualsevol caixer automàtic nacional i internacional de manera gratuïta en extraccions a partir de 150 euros. A més, es va permetre l'ajornament en tres o sis mesos, sense cap cost per al client, dels pagaments efectuats amb targeta de crèdit. També es va facilitar l'accés a pensions domiciliades i prestacions per desocupació, avançant la data i ampliant el termini del període de cobrament. Totes aquestes mesures es van adoptar amb la idea de minimitzar la formació de cues a les oficines i limitar així els riscos de contagi.

Final del contingut principal