Banca March i IE University impulsen les estratègies de sostenibilitat a l'empresa familiar espanyola
03 de juny 2021 Categoria: Acords
Banca March ha signat una aliança amb la Fundació IE de l'IE University, a través del IE Center for Families in Business, amb l'objectiu de generar coneixement acadèmic i donar visibilitat a les estratègies de sostenibilitat de l'empresa familiar espanyola.
- Es tracta del primer projecte sorgit del conveni de col·laboració signat l'any passat entre ambdues entitats, amb l'objectiu d'emprendre projectes sobre les megatendències que definiran el futur: revolució 4.0, sostenibilitat i medi ambient, i demografia i estil de vida.
- L'acord preveu quatre casos d'estudi que aprofundeixen en l'estratègia de sostenibilitat ambiental de quatre empreses familiars reeixides: González Byass, Enhol, Grup Calvo i Actiu.
- Aquesta iniciativa s'emmarca dins el compromís de Banca March com a referent de l'empresa familiar i la seva aposta per la integració de la sostenibilitat en el model de negoci.
Banca March ha signat una aliança amb la Fundació IE d'IE University, a través de l'IE Center for Families in Business, amb l'objectiu de generar coneixement acadèmic i donar visibilitat a les estratègies de sostenibilitat de l'empresa familiar espanyola. Aquesta aliança s'emmarca dins l'estratègia d'inversió Next Generation, llançada per Banca March el 2019, que es basa en les tendències globals que estan transformant la societat i l'economia.
Com a part del projecte, s'han analitzat les experiències del celler González Byass (Jerez de la Frontera), el Grup Enhol (Tudela, Navarra), el Grup Calvo (Carballo, la Corunya) i el fabricant de mobles Actiu (Foia de Castalla, Alacant), quatre empreses familiars espanyoles que, igual que Banca March, han apostat per la sostenibilitat en el seu desenvolupament empresarial.
La iniciativa donarà visibilitat en format multimèdia a aquestes experiències, que il·lustren com les companyies familiars espanyoles afronten el repte de la sostenibilitat i s'erigeixen en millors pràctiques del mercat pel que fa a la inversió social i la creació conjunta de valor social i econòmic. Els casos mostren que la pràctica de la sostenibilitat representa una part fonamental de les estratègies de negoci i està totalment lligada als seus valors familiars.
Es tracta del primer projecte sorgit del conveni de col·laboració signat l'any passat entre Banca March i la Fundació IE d'IE University, amb l'objectiu d'emprendre projectes de generació de contingut amb base acadèmica sobre revolució 4.0, sostenibilitat i medi ambient, i demografia i estil de vida. Són les tres megatendències que Banca March va identificar el 2019 com a fonts potencials de rendibilitat en els propers anys. Sobre aquesta base, l'entitat va llançar Next Generation, una proposta de productes d'inversió en aquestes grans tendències, que al març del 2021 va superar els 500 milions d'euros en actius gestionats, la qual cosa suposa un augment 395 % respecte del mateix període de l'any anterior.
Cada projecte d'aquest acord se centrarà en una de les tres megatendències, cosa que permetrà analitzar diferents angles i oferir una visió enriquida de les empreses familiars implicades.
El conseller delegat de Banca March, José Luis Acea, ha declarat: "Seguint la filosofia que inspira Banca March des dels seus orígens, el creixement conjunt de clients, empleats i accionistes, així com de la societat en conjunt, continuem avançant en aquest compromís amb la certesa que la rendibilitat empresarial s'ha d'alinear amb la sostenibilitat des del mateix centre del model de negoci. Com a banc especialitzat en l'assessorament patrimonial i a l'empresa familiar, hem assumit el repte de continuar desenvolupant noves formes d'inversió i finançament responsables i sostenibles. En el marc d'aquest projecte, és un orgull comptar amb la Fundació IE per donar visibilitat als casos exemplars de González Byass, Enhol, el Grup Calvo i Actiu, grups familiars que mostren el camí que les empreses han de recórrer per crear, entre tots, una economia i una societat més integrades".
"Els quatre casos són un exemple clar que, per a les empreses familiars, la pràctica de la sostenibilitat no és una moda ni un tema de relacions públiques, sinó una part fonamental de la seva identitat com a famílies empresàries. És per això que generació rere generació han apostat per la sostenibilitat integrada en la seva estratègia. A través d'aquests casos, coneixem com les diferents generacions han sabut adaptar la pràctica de la sostenibilitat a l'evolució del seu model de negoci, amb un propòsit i un compromís que han situat aquestes quatre empreses familiars a l'avantguarda de la sostenibilitat", ha assenyalat Cristina Cruz, directora acadèmica de l'IE Center for Families in Business de la Fundació IE d'IE University.