Banca March es converteix en el primer banc a Espanya que permet signar operacions amb la veu
15 de desembre 2021 Categoria: Digitalització
El servei ja està operatiu i es farà extensiu durant el mes de novembre a tots els clients de l'entitat que facin servir l'aplicació mòbil del banc.
- El servei ja està operatiu i durant el mes de novembre es farà extensiu a tots els clients de l'entitat que facin servir l'aplicació mòbil.
- Els clients de Banca March podran signar els traspassos i les transferències de manera ràpida i segura, simplement pronunciant la frase “La meva veu és la meva contrasenya”.
- La inclusió de la biometria per veu per validar operacions és pionera a Espanya i suposa una fita en la transformació digital del banc, ja que reforça la seguretat de les operacions i l'experiència de l'usuari.
Banca March es converteix en la primera entitat financera espanyola que disposa per als seus clients d'un sistema de biometria per veu per validar operacions. El servei ja està operatiu i es farà extensiu durant el mes de novembre a tots els clients de l'entitat que facin servir l'aplicació mòbil del banc.
La inclusió de la biometria per veu és pionera a Espanya i suposa una fita en el procés de transformació digital que Banca March està duent a terme en dependència directa de la vicepresidenta de l'entitat, Rita Rodríguez Arrojo. Per a aquest desenvolupament, l'entitat ha comptat amb la tecnologia de Nuance Communications, empresa líder en solucions d'intel·ligència artificial, seguretat i biometria amb més de 650 milions d'usuaris a tot el món.
Amb l'adopció d'aquest procediment, la seguretat en la signatura d'operacions es veu reforçada, ja que el client haurà de registrar i utilitzar la veu sempre des del seu dispositiu de confiança. En fer l'operació, aquest innovador sistema compara la veu utilitzada pel client en la signatura de l'operació amb l'empremta vocal creada prèviament per ell mateix en el moment del registre.
El servei estarà disponible per a la signatura de qualsevol tipus de traspàs o transferència que faci el client, independentment de la destinació o de l'import. Pel que fa a l'experiència del client, s'ha dissenyat un procés àgil i lleuger, de manera que la creació de l'empremta vocal resulti intuïtiva i senzilla per a qualsevol usuari.
Aquest nou mètode de signatura és una opció segura i àgil per al client. L'usuari només haurà d'entrar a l'app de Banca March des del seu dispositiu de confiança i registrar l'empremta de veu com a contrasenya. Un cop finalitzat el registre biomètric, només caldrà que signi el registre i l'empremta haurà quedat desada per fer-la servir posteriorment en la signatura d'operacions. Aquest procés permetrà obtenir l'empremta vocal biomètrica —analitzant més de 100 factors basats en els últims algoritmes de xarxes neuronals—, que és única per a cada usuari, cosa que impedeix qualsevol tipus de suplantació i ofereix el major nivell de seguretat disponible al mercat.
Això no obstant, els clients sempre podran continuar signant les operacions pels mètodes tradicionals —clau rebuda per SMS o posició de la targeta de coordenades— en cas que en un moment concret no vulguin utilitzar la veu. En aquest sentit, s'ofereix al client l'opció d'activar o desactivar la signatura per veu sempre que vulgui, així com triar un mètode alternatiu en el moment de la signatura.
Juan Carlos Segura, subdirector general adjunt de Banca March i responsable de l'Àrea de Mitjans, assenyala: “Som un banc especialitzat en banca privada, gestió patrimonial i assessorament a empreses que treballa per prestar un assessorament excel·lent per part dels gestors més ben preparats de la banca espanyola. Amb l'adopció de la biometria per veu per a la signatura d'operacions, avancem en el nostre objectiu que els clients tinguin una experiència omnicanal sense fissures i amb la màxima seguretat, alhora que consolidem el posicionament de Banca March com una de les entitats pioneres en l'adopció de sistemes d'avantguarda que ens permetin continuar oferint una experiència digital òptima i eficient als nostres clients”.
Cap a un assessorament àgil i omnicanal
Banca March està immersa en un procés de transformació digital emmarcat en el Pla #SomTransformació, l'objectiu del qual se centra a millorar l'experiència de clients i gestors a través d'un assessorament àgil i omnicanal i a oferir una eficiència operativa més gran gràcies a l'evolució de les bases tecnològiques de l’entitat. En aquest sentit, Banca March manté un ritme intens d'incorporació de noves funcionalitats per aconseguir una experiència digital plenament satisfactòria per als seus clients.
Fa poc es va posar a la seva disposició el nou reporting online, gràcies al qual els clients de Banca March poden obtenir una informació clara, detallada i àgil del rendiment dels seus estalvis i inversions en temps real. Els clients de Banca March ja gaudeixen de tres noves funcionalitats dins del servei de reporting online, disponibles tant des de l'apartat Banca a Distància del web com des de l'app de Banca March. Es tracta de reporting agregat, configuració de vista personalitzada i selecció de períodes específics. Amb el reporting online, els clients disposen d'informació detallada de totes les seves inversions —com ara rendibilitat, rendiments, evolució, composició, moviments o comissions de les carteres— durant 24 hores, els 7 dies de la setmana.
El reporting online de Banca March és un dels més complets del mercat, gràcies al qual els usuaris poden: consultar la rendibilitat, els rendiments i l'evolució del total de les agrupacions de carteres segons criteris de titularitat; establir una vista personalitzada de la seva pàgina d'inversions amb les agrupacions de carteres que vulguin de manera agregada, per visualitzar d'aquesta manera l'estat del total de les inversions, i consultar el resum i el gràfic d'evolució de les carteres i el reporting agregat en un període comprès entre dues dates qualssevol.
Nuance Communications, líder mundial en biometria de veu
Nuance Communications (NASDAQ: NUAN) és pionera i líder en tecnologies d'intel·ligència artificial orientades a transformar les relacions de les marques amb els seus clients, reduint l'esforç en les interaccions i minimitzant els costos d'operació. Així mateix, la companyia lidera el mercat de la seguretat i biometria, oferint solucions que milloren la seguretat en qualsevol transacció, en qualsevol canal i sobre qualsevol dispositiu, i integrant diferents biometries en una plataforma única que ajuda les organitzacions a prevenir i detectar el frau.
Amb dècades d'experiència en el camp de la intel·ligència artificial (IA), Nuance treballa amb milers d'organitzacions arreu del món en el sector sanitari, serveis financers, empreses de telecomunicacions, empreses públiques i sector de venda al detall, per crear relacions més sòlides i millors experiències per a clients i empleats.