Banca March demana als seus clients extremar la precaució enfront de l'augment del phishing aquest estiu
10 d’agost 2022 Categoria: Banca March
Amb el phishing, el ciberdelinqüent busca aconseguir informació confidencial d'un usuari fent-se passar per una persona, empresa o servei de la seva confiança.
- L'entitat ha engegat un pla de comunicació per traslladar pautes i recomanacions que ajudin a detectar aquest tipus de fraus.
- Aquesta acció s'engloba dins del Pla de conscienciació en ciberseguretat de Banca March.
- Des de l'entitat es recorda que mai no se sol·licitaran les claus d'accés ni per SMS ni a través de correu electrònic o trucada telefònica.
El 2022, molts dels atacs informàtics dirigits al sector bancari han adoptat la forma del phishing. Per protegir els seus clients, Banca March ha engegat un pla de comunicació per traslladar-los un seguit de pautes i recomanacions perquè puguin detectar aquest tipus de fraus cibernètics, que augmenten durant els períodes de vacances. Aquesta acció s'engloba dins del Pla de conscienciació en ciberseguretat de Banca March.
Amb el phishing, el ciberdelinqüent busca aconseguir informació confidencial d'un usuari fent-se passar per una persona, empresa o servei de la seva confiança. El mètode més habitual és l'enviament d'un correu electrònic que sembla procedir d'una font de confiança, però també és freqüent que es facin servir altres variants del phishing, com l'smishing —enviament d'un missatge de text per convèncer els usuaris que visitin un enllaç fraudulent— o el vishing —una trucada telefònica que simula procedir d'una entitat de confiança i sol·licita a l'usuari verificar una sèrie de dades.
Com podem protegir-nos dels ciberdelinqüents
Banca March adverteix els seus clients —cada cop que accedeixen a la banca a distància a través de l'aplicació o del web— que des de l'entitat mai no els sol·licitaran les claus d'accés ni per SMS ni a través de correu electrònic o trucada telefònica. Així mateix, sol·licita als seus clients que mai no facilitin dades personals, bancàries o contrasenyes d'accés, i que desconfiïn de qualsevol comunicació en què els les sol·licitin.
Per reforçar la campanya, es realitzen comunicacions de manera freqüent en què es recorden als clients de Banca March les tres regles bàsiques per reduir el risc de ser víctimes de fraus cibernètics:
- Banca March mai no sol·licitarà als seus clients que accedeixin a la banca en línia a través d'un enllaç en un SMS.
- Banca March mai no es posarà en contacte amb els seus clients per cap canal per demanar-los les claus d'accés. Cal sospitar de qualsevol comunicació (SMS, correu electrònic, trucada telefònica, etc.) en què se sol·liciti informació confidencial.
- Si la comunicació sembla sospitosa, no s'ha de fer clic als enllaços ni descarregar arxius adjunts.
Finalment, Banca March recorda als seus clients que mai no els sol·licitarà el seu número d'usuari ni les claus d'accés de la banca en línia, ni tampoc dades com ara la numeració i el CVC de les targetes de crèdit i dèbit ni altres codis de seguretat per signar operacions com ara les claus de la targeta de coordenades o els codis SMS que reben al telèfon mòbil.