Actualitat

Comença el contingut principal

Banca March completa la venda a Euroclear d'una participació del 49 % en Inversis per impulsar el seu creixement i internacionalització

06 de març 2025 Categoria: Grupo Banca March

  • El suport de Banca March al creixement d'Inversis ha estat constant durant els últims 10 anys, segons la filosofia d'inversió del Grup que contempla, a més de reforçar les companyies sota la seva òrbita i l'aplicació de les més rigoroses normes de Bon Govern.
  • Amb la incorporació d'Euroclear al seu accionariat, amb una participació inicial del 49 %, Inversis potenciarà l'escala global de les seves solucions tecnològiques integrals d'inversió i d'externalització de serveis financers fora del mercat espanyol. Així mateix, s'impulsarà l'accés a un perfil de client de més grandària i dimensió internacional.
  • Després de l'estratègia de creixement dels últims anys, i amb l'excel·lent treball dels seus professionals, Inversis s'ha convertit en l'única empresa espanyola amb una proposta de valor integral que conjumina els serveis de gestor i administrador, els de banc dipositari i els de plataforma de distribució de fons, juntament amb altres serveis.

Banca March ha completat la venda d'una participació minoritària del 49 % en Inversis a Euroclear, companyia mundial líder en la prestació de serveis d'Infraestructura de Mercats Financers (FMI), per un import de 172 milions d'euros (aquesta xifra inclou un descompte per participació minoritària per la qual cosa no es pot aplicar un càlcul proporcional al 100 %). Una vegada obtingudes les autoritzacions reglamentàries pertinents, Euroclear s'incorpora a l'accionariat d'Inversis, empresa de referència a Espanya en solucions tecnològiques d'inversió globals i d'externalització de serveis financers, amb el compromís d'accelerar la seva estratègia de creixement i internacionalització.

José Luis Acea, consejero delegado de Banca March; Valérie Urbain, consejera delegada de Euroclear; y Luis Lada, presidente de Inversis

L'entrada d'Euroclear implicar un pla per potenciar el negoci d'Inversis que contempla un significatiu reforç de les inversions en tecnologia i altres àrees respecte al que estava previst abans de l'operació, així com un augment de la dotació de recursos humans. Euroclear veurà ampliada la seva presència al Sud d'Europa, especialment la de la seva plataforma de fons FundsPlace. Després de la compra del 49 % inicial, Euroclear augmentarà la seva participació segons un calendari de fases vinculant fins a assolir el 100 %, ja que l'interès de Banca March és que el procés sigui progressiu i ordenat, en benefici dels clients i els professionals d'Inversis.

Euroclear, companyia no cotitzada amb seu a Brussel·les, és un proveïdor mundial de referència en serveis de postnegociació. Euroclear presta serveis de liquidació i custòdia de valors nacionals i transfronterers per a bons, accions i derivats, i fons d'inversió, amb 40,7 bilions (milions de milions) d'euros en actius sota custòdia i transaccions anuals per import de més de 1.162 bilions (milions de milions) d'euros (tancament de 2024). FundsPlace, plataforma de distribució de tot tipus de fons (fons d'inversió, ETF, alternatius i privats) administra actius per valor de 3,7 bilions (milions de milions) d'euros i presta serveis a aproximadament 3.000 distribuïdors de fons i 2.500 gestores de fons a 85 països.

Amb Euroclear com a soci, Inversis potenciarà fora del mercat espanyol l'escala global de la seva oferta de solucions tecnològiques d'inversió integrals i d'externalització de serveis financers a entitats financeres, asseguradores i altres actors que busquin entrar en el negoci de la distribució de productes d'inversió. Així mateix, el nou accionista impulsarà l'accés a un perfil de client de més grandària i perfil internacional.

El paper de Banca March, crucial en el creixement d'Inversis

L'obertura de la sucursal d'Inversis a Luxemburg el passat maig i l'adquisició per part d'Euroclear d'una participació estratègica del 49 % han estat les fites més recents de l'estratègia de creixement impulsada per Banca March, que el 2013 va adquirir el 100 % de la companyia, fins aquell moment propietat de múltiples accionistes. Des d'aleshores, Inversis ha estat dotada de tecnologia, mitjans humans i altres inversions per expandir la seva proposta de serveis integrals de distribució d'actius per a clients institucionals i la seva projecció internacional.

El 2021 es va accelerar aquest creixement amb un pla estratègic d'inversions per import de 100 milions d'euros basat en quatre pilars de desenvolupament: enfortir l'activitat a Espanya amb nous serveis al client; impulsar l'expansió internacional a nous mercats; creixement inorgànic mitjançant adquisicions complementàries al negoci d'Inversis; i transformació tecnològica a tots els nivells.

Filosofia d'inversió del Grup Banca March: fer créixer i Bon Govern

L'esforç inversor ha estat paral·lel a una millora constant de les xifres de negoci d'Inversis, que va tancar el 2024 amb un benefici net de 26 milions d'euros (un creixement del 16 % respecte al 2023), 105 milions d'ingressos (un 21 % superior al 2023) i Ebidta de 46 milions d'euros (un 29 % més respecte al 2023), amb un marge sobre Ebitda del 44 %. A tancament de desembre de 2024, la companyia tenia actius en custòdia per import de 124.500 milions d'euros.

La filosofia d'inversió del Grup Banca March contempla, a més de reforçar les companyies sota la seva òrbita per fer-les créixer, l'aplicació de les més rigoroses normes de Bon Govern. Per fer-ho, es va reestructurar el Consell d'Administració d'Inversis, que ara compta amb 9 membres, dels quals 7 són independents. L'entrada d'Euroclear a l'accionariat implicarà el nomenament de 2 membres per la seva banda i un per part de Banca March, mantenint la majoria d'independents.

L'expansió internacional d'Inversis

Després de l'estratègia de creixement dels últims anys, Inversis s'ha convertit en l'única empresa espanyola amb una proposta de valor integral que conjumina els serveis de gestor i administrador, els de banc dipositari i els de plataforma de distribució de fons, juntament amb altres serveis. La distribució de totes les categories de fons (d'inversió, ETF, alternatius i privats) és un dels pilars de l'estratègia de creixement d'Euroclear, que en els últims anys ha adquirit MFEX, Goji, així com participacions estratègiques a Marketnode i a IZNES. L'entrada del gegant belga en el seu accionariat situa Inversis en una posició òptima per donar suport als clients espanyols, europeus i llatinoamericans que desitgin desenvolupar la seva cartera de productes internacionals a través de vehicles domiciliats a Luxemburg o rebre serveis de valors especialitzats des de Luxemburg.

Inversis va iniciar l'activitat a la seva sucursal de Luxemburg a finals del maig passat, després de l'adquisició del negoci de dipositaria institucional de Banque Havilland. Anteriorment, el 2022 havia adquirit el 40 % d'Adepa, grup luxemburguès especialitzat en la gestió i administració de vehicles d'inversió. L'adquisició d'Openfinance el juliol del 2023 també ha reforçat l'estratègia de producte nacional i internacional d'Inversis.

Amb aquestes operacions, Inversis ha configurat una oferta integral adreçada a entitats financeres que vulguin desenvolupar la seva oferta de producte mitjançant el desenvolupament de vehicles domiciliats a Luxemburg, o bé accedir des d'aquesta jurisdicció a serveis especialitzats sobre instruments financers. D'aquesta manera, els clients poden contractar els serveis d'Adepa —com a societat gestora ("ManCo") o com a administrador dels vehicles gestionats per altres societats gestores— i els d'Inversis, tant com a entitat dipositària a través de la seva sucursal de Luxemburg, com els de la seva plataforma de distribució de fons d'inversió.

José Luis Acea, conseller delegat de Banca March, ha declarat: "Com a accionista d'Inversis al 100 % des de 2013, Banca March ha impulsat la seva estratègia de creixement, en aplicació de la filosofia d'inversió del Grup, que té com a objectiu portar les seves filials a nous estadis de creixement, segons l'enfocament "good to better". Amb l'excel·lent treball dels professionals d'Inversis, la companyia ha experimentat un desenvolupament excepcional en els últims anys. Euroclear és el soci ideal per portar Inversis a un nou nivell de creixement i dimensionament internacional, ja que la seva incorporació garanteix les tres condicions que Banca March ha exigit sempre a qualsevol oferta de compra: continuar sent un proveïdor de serveis de primer nivell per al banc i la resta dels clients d'Inversis; oferir un projecte de futur sòlid per a Inversis i els seus professionals; i una valoració que recopilés tot el seu potencial."

Alberto del Cid, conseller delegat d'Inversis, ha afirmat: "Amb aquesta operació, Inversis s'integra en l'ecosistema d'Euroclear i reforça la seva posició al mercat, augmentant la seva projecció internacional. Així mateix, les noves inversions previstes a Inversis permetran potenciar el seu negoci de grans clients i exportar el seu model a altres mercats. Els actuals clients d'Inversis es beneficiaran, a més, d'una proposta de valor ampliada en totes les àrees de negoci de l'empresa".

Valérie Urbain, consellera delegada d'Euroclear, ha afirmat: "Ens satisfà enormement donar la benvinguda a Inversis a l'ecosistema Euroclear. L'adquisició d'Inversis està alineada amb la visió estratègica d'accelerar la nostra plataforma de fons one-stop-shop (Euroclear FundsPlace) i ampliar la nostra presència al Sud d'Europa. Gràcies a aquesta associació, els clients d'Inversis es beneficiaran de l'abast internacional d'Euroclear, la seva especialització en el negoci de fons i les seves provades capacitats com a líder europeu en infraestructures de mercats financers. Estem desitjant acompanyar Inversis en la pròxima fase de la seva trajectòria de creixement".

Final del contingut principal